TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen Karayolları Trafik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi hakkında söz alan Şahin, "Teklif, sadece teknik bir düzenleme değildir. Bu teklif, devletin vatandaşına bakışını, adalet anlayışını ve hukuk devleti ilkesine bağlılığını ortaya koyan bir sınavdır. Trafik denetimi, zabıta yetkileri, idari para cezaları ve sosyal medya paylaşımlarından oluşan geniş bir alanı kapsamaktadır. Ne var ki bu kadar geniş etkisi olan bir düzenlemenin İçişleri ve Ulaştırma Komisyonları yerine Adalet Komisyonu’nda görüşülmüş olması hem usule hem de Meclis teamüllerine aykırıdır" açıklamasında bulundu.
Teklifi, denetimsiz gördüğünü belirten Şahin, "Teklifin ana felsefesi 'cezaları artırarak düzen sağlamak'tır. Ancak cezaların yüksekliği adalet getirmez. Aksine, toplumsal barışı zedeler. Bugün trafik güvenliğini sağlamaktan çok, vatandaşı cezalandıran bir anlayışla karşı karşıyayız. Cezalar o kadar ağırdır ki özellikle küçük esnaf, taksici, nakliyeci ve dolmuşçu açısından bu teklif kapsamında caydırıcılıktan çıkmış, ekonomik infaza dönüşmüştür. Mazot zamlarından, sigorta yüklerinden bunalan bu insanlar, şimdi bir de ölçüsüz trafik cezalarının hedefi haline getiriliyor. Devletin görevi vatandaşı cezayla ezmek değil; eğitmek, yol göstermek ve güvenliğini sağlamaktır. Teklifin 6. maddesi, belediye sınırları içinde ticari araçlara takograf ve hız sınırlayıcı cihaz zorunluluğu getiriyor. Gerekçe Avrupa standartlarına uyum olsa da uygulamada ciddi mağduriyet doğuracaktır" dedi.
Teklif için 'ekonomik infaz yasası' benzetmesinde bulunan Şahin, "Vatandaş ay sonunu zor getiriyor, markette etikete bakıp geri dönüyor, bir de tuzaklı radar sistemiyle devleti karşısında buluyor. Trafik güvenliği diyorsunuz ama güvenliği değil, geliri artırıyorsunuz. Bu teklif, güvenlik değil, ekonomik infaz yasasıdır! Böyle bir anlayış ölçülülükle, eşitlikle ve sosyal devlet ilkesiyle asla bağdaşmaz." dedi.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2025 kayserihaberci.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.